Menjünk, gyerekek,a szabadba!

Menjünk, gyerekek,a szabadba!

Beköszöntő

2019. november 25. - Ladygaga

      img_20191123_153732.jpgAzt gondoltam, tematikusan egybegyűjtöm azokat a kirándulással kapcsolatos posztjaimat, amiket az utóbbi pár évben írogattam.  Amióta rákattantam a kirándulásra.

  

   Nem nevezném nagyképűen túrázásnak, hiszen szándékosan úgy tervezem meg ezeket, hogy kényelmesen, a végkimerülés elkerülésével végig tudjam járni.  Márpedig engem sem a korom, sem az edzettségi állapotom nem predesztinál a teljesítménytúrázásra.  Nagyon átlagos a fizikai állapotom, ugyanakkor érzem,hogy jót tesz a mozgás,és azt is, hogy rá is lehet erre szokni. Az utolsó kis kirándulásunk a Kopasz hegyre például olyan nagy hatással volt rám, hogy azóta is azon jár a eszem, hogy a környező többi, hasonló tulajdonsággal rendelkező hegyet is felkeressem.

   De nem csinálom ezt úgy, hogy egybefűzöm és elindulva reggel hétkor végigjárok öt hegyet és kidöglök. Ennek is nyilván megvan a célközönsége, de én a komfortosabb, komótosabb, egy célpontos kiruccanások mellett vagyok. Egyrészt jobban ki tudom élvezni azt az egy célpontot, amit a túrámmal el akarok érni, másrészt a fizikai leterheltség is jobban megfelel az én habitusomnak.

   Olyan célpontokat választok, ahol van valami szép látvány, kilátás, tó, folyó. Nekem nem pálya az, hogy kilométereket caplatok egyhangúan, persze nem lehet elkerülni,hogy néha az ember kevésbé látványos szakaszokat is megtegyen,de nekem nem maga a távolság a lényeg, hanem az élmény.  És mivel akár csak Magyarországon is rengeteg ilyen látnivaló van, bőven találok ötleteket.

   Néhány szó arról, hogy is alakult ki bennem ez a passzió. Mindig is szerettem a szép tájakról készült fotókat,de tökéletesen tehetségtelen voltam a hagyományos fényképezőgépekkel kapcsolatban. Mikor bejöttek a digitális gépek,akkor már elkezdtem fényképezgetni,de valljuk be, ezek a sima elkattintásnál többre nem nagyon alkalmasak.  Mindenesetre azt éreztem, hogy jól meglátom a témákat, ha nem is vagyok olyan elmélyült, hogy komoly képeket komponáljak,nem is ez a célom. Aztán,mivel most már olyan telefonok és olyan fényképezőgépek vannak,amikkel valóban élmény fotózni, kezdtem  saját magam felkeresni a témák helyszíneit,és elvarázsolt az a sok-sok szépség,amit látok mindenhol, bármely tájegységet is tekintem. 

  A kirándulások általában könnyen elérhető helyekre irányulnak, hiszen én is Budapesthez közel lakom, ha egy kicsit közelebb is a Dunakanyarhoz.  Van persze, ahová kicsit többet kell utazni,én szívesebben megyek tömegközlekedéssel, vonattal,busszal, mintsem autóval. Ezeket az információkat is beleteszem a posztokba.

    Na hát, előszónak elég ennyi, szépen egyesével feltöltögetem  a régebbi kirándulásokat, és ha újat teszek meg, azt természetesen azonnal megosztom.

    Gyertek velem, nem bánjátok meg!20191106112112_img_3377.JPG

20191117161019_img_3385.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://menjunk-gyerekek-a-szabadba.blog.hu/api/trackback/id/tr2215323720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása